vrijdag 10 mei 2013

Soms zit het mee, soms zit het tegen.....

Soms zie je een heel leuk patroon en heb je daar ook hele geschikte stof voor in de kast liggen. Zo ook bij onderstaande blouse van Butterick, maar ik wilde dan wel een model zonder knoop op mijn buik, want ik heb niet zo'n buik waarop knopen erg charmant staan.



Snelste oplossing voor mij persoonlijk is dan het patroon zelf tekenen en zo gezegd zo gedaan! Heeft me ongeveer een uurtje gekost vanwege het gepuzzel met de kraag (is geen reverkraag maar een uit het voorpand lopende kraag) maar ook dat is uiteindelijk opgelost.



Stof op ruitjesstof gelegd, even oppassen dat de ruitjes mooi doorlopen en hup achter de naaimachine. Alles loopt tot nu toe gesmeerd! Beleggen aan voorpand gestikt, kraag "ingezet", achterpand aangestikt en hals beleg er aan. Loopt als een trein en het geheel ziet er al heel leuk uit, al zeg ik het zelf.



En dan.... besluit je met je slaperige hoofd om nog even (let vooral op het woord even) de halslijn af te locken vlak voordat je gaat slapen. En terwijl ik lekker achter mijn lockmachinetje zit, lock ik ook maar even een stuk van het achterpand mee, zat dubbel gevouwen.... Gevolg: een schitterend v-vormig gat in mijn achterpand....



Baal, baal, wat nu? Blouse in het verdomhoekje, weggooien of toch iets anders. Nadat het tasje een week in de hoek heeft gelegen, toch maar besloten of ik een oplossing kan vinden. Heb ik nog genoeg stof voor een nieuw achterpand? Nee dus... En een schouder pas? Met een beetje gepriegel, en een middenachternaad wel.... Dan dat maar proberen!

Het resultaat van deze actie zie je hieronder. Al met al niet helemaal tevreden met het resultaat maar het is toch wel een geinig ding geworden, vooral de voorkant. En ik vond de stof eigenlijk te leuk om de blouse nog niet af te maken. Het enige wat nog mist zijn de knopen (waarschijnlijk iets van bruin met zwart gevlamd oid) maar daarvoor moet ik nog gaan shoppen.


Les geleerd van dit verhaal? Niet met je slaperige hoofd achter de lockmachine gaan zitten! Haastige spoed is bij mij dus ook zelden goed....

2 opmerkingen:

  1. Ja stom zulke zaken, moet er zelf binnenkort ook een op m'n blog zetten..... Maar inderdaad uiteindelijk redelijk opgelost. Het is dat wij erop letten of de ruitjes mooi doorlopen of niet. Gelukkig aan de achterkant, zie je het zelf in ieder geval niet de hele tijd....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De pas komt uit mijn laatste restje stof... Het was of dit of het geheel weggooien. Ben er niet super tevreden over, maar ja het is zoals het is.... En inderdaad, de chterkant heeft geen oogjes....

      Verwijderen